Otwórz oczy na pacjenta

W codziennej praktyce lekarskiej komunikacja ma szczególne znaczenie, ponieważ kluczem do trafnej diagnozy i skutecznej terapii jest skuteczna komunikacja. A skuteczna komunikacja to satysfakcja zawodowa i ograniczenie stresu związanego z wypaleniem zawodowym.

Polskie Towarzystwo Okulistyczne gorąco zaprasza do udziału w cyklicznym szkoleniu "Otwórz oczy na pacjenta". Nowe odcinki będą się pojawiać co miesiąc w dedykowanym bloku „Komunikacja z pacjentem”. Dzięki nim dowiecie się Państwo:

  • Jak dobra relacja z pacjentem wpływa na skuteczność leczenia.
  • Co mówimy, gdy milczymy.
  • Jak docierać do obaw pacjenta związanych z terapią.
  • I jak się na nią kontraktować.
  • Poruszymy temat tak zwanego „trudnego pacjenta”.
  • Porozmawiamy o tym, jak dbać o emocje pojawiające się podczas wizyty.

W połowie projektu spotkamy się na webinarze, który będzie okazją do rozmowy o postępach w nauce oraz rozwiania wątpliwości. 

Ekspertem, który poprowadzi Państwa przez sekrety komunikacji, będzie Psycholog - Anna Kędzierska. 

Do zobaczenia!

Wkrótce

  • Więcej mówić czy słuchać?

    Więcej mówić czy słuchać?

    Lekarz przedstawia pacjentce propozycję terapii. W tym samym czasie na twarzy pacjentki zaczyna malować się niepewność. W końcu lekarz przerywa swoją wypowiedź i pyta: “Zrozumiała pani?” A pacjentka ma w głowie galopadę myśli. Zrozumiała? Nie zrozumiała? Czy może zadać dręczące ją pytania? Pytań jest tak wiele, że sama już nie wie, które są ważne, a które nie... Sprawdź, jak uniknąć takiej sytuacji.

Odsłony programu

    Otwórz oczy na pacjenta - zaproszenie
    Otwórz oczy na pacjenta - zaproszenie
    Otwórz oczy na pacjenta - zaproszenie
    Komunikacja z pacjentem | 20.02.2017
    Trójkąt satysfakcji pacjenta
    Trójkąt satysfakcji pacjenta
    Trójkąt satysfakcji pacjenta
    Komunikacja z pacjentem | 09.03.2017
    Co mówimy, gdy milczymy. Cz. 1
    Co mówimy, gdy milczymy. Cz. 1
    Co mówimy, gdy milczymy. Cz. 1
    Komunikacja z pacjentem | 06.04.2017
    Co naprawdę myśli pacjent?
    Co naprawdę myśli pacjent?
    Co naprawdę myśli pacjent?
    Komunikacja z pacjentem | 10.05.2017